V čem tkví výhody e-shopu na zakázku a kdy a komu se spíše vyplatí pronájem e-shopu? Porovnáme si dvě nejčastější varianty.
E-shop na míru, na co nezapomenout
Nejprve vás čeká ujasnění si vlastních potřeb a všeho, co má e-shop umět. Na tomto základě bude nutné vybrat vhodného dodavatele.
Přirozeně platí, že pokud úspěšný podnikatel provozuje několik let vlastní internetový obchod a stávající řešení už mu nevyhovuje, rozhodně mu nebude stačit levné řešení od začínajícího programátora-studenta.
Nejspíše se tak bude muset obrátit na služby profesionální společnosti, která má k dispozici odborníky nejen na samotné naprogramování platformy, ale I na přilehlé obory jako marketing, SEO nebo copywriting.
Ostatně analýza potřeb klienta by vždy měla stát na samém počátku. Právě vy musíte zprostředkovat realizačnímu týmu svou vizi. Současně by celkový koncept měl reflektovat nejen požadavky vaše, ale také vašich klientů a kopírovat jejich pohyb po e-shopu.
Základní poučka, kterou se vyplatí řídit je určitě ta, že zákazníka je vhodné provést procesem nákupu maximálně jednoduše a neklást mu do cesty žádné překážky, například ho nenutit k registraci.
Které funkce by měl e-shop na míru obsahovat
Pokud je to nutné, pak v rámci výpisu zboží musíme počítat také s alternativami, typicky je to u oblečení, kde máme totožný produkt, ale třeba jen v jiné barvě. Jednotlivé produkty je důležité doplnit kvalitními fotografiemi.
E-shop na míru musí rovněž poskytnout požadované platební metody a způsoby dopravy. Vyžaduje se napojení na skladovací systém, zjištění aktuální dostupnosti jednotlivých položek, návaznost na ekonomické systémy kvůli účetnictví a fakturaci, rovněž je v dnešní době potřeba poskytnout funkci exportu pro zbožové vyhledávače.
V některých případech může být také zapotřebí vytvořit další jazykové mutace a zajistit i příjem plateb v jiné měně, než jsou české koruny.
Kdy stačí pronájem
Jak již vyplynulo z předchozího, doporučuje se vytvoření e-shopu na míru hlavně zkušeným e-shopařům, kteří již znají potřeby svého projektu a jsou schopni předvídat také jeho růstový potenciál.
Zároveň je nutné přemýšlet o finanční stránce celého řešení. Vlastní internetový obchod představuje nemalou investici, zhruba v řádech desítek tisíc korun. Ty začínající podnikatel obvykle nemá a jestliže je má, jednoznačně by je měl na vstupu investovat spíše do celkového rozvoje.
Pro prvotní vyzkoušení si, jak se vám bude vůbec v odvětví e-commerce fungovat, je určitě pronájem e-shopu dostatečně funkční a zároveň stále velmi levné řešení.
Výhodou je i značná úspora času. Nasazení e-shopu proběhne prakticky okamžitě, u vlastního e-shopu musíme počítat s tím, že implementování veškerých funkcí, testování před ostrým provozem a odladění grafického návrhu může zabrat i několik měsíců.
Vyzkoušejte jedno z tradičních e-shopových řešení Zoner inShop na 60 dní zcela zdarma. Bez omezení funkcí – registrovat se můžete na stránkách www.inshop.cz.
Oproti běžným pronajímaným e-shopům nabízí opravdu detailní možnosti nastavení funkcí a chování e-shopu. A pokud budete chtít ještě něco navíc, dá se lehce upravit přímo na míru. A ještě jedna věc, při práci s ním nemusíte být stále online!