Klíčové výhody CRM systému aneb Jak vašemu byznysu pomůže orientace na zákazníka?

Jak získat konkurenční výhodu a zajistit firmě udržitelný růst? Podnikatelé, kteří dodržují základní pravidla řízení vztahů se zákazníky, to vědí. Orientace na potřeby klientů může posunout kupředu i vaše podnikání, ale nejdříve musíte získat dostatek informací o jejich potřebách, požadavcích a preferencích. Pomůže vám je shromáždit CRM systém.

Co je CRM a co CRM systém?

Zkratka CRM označuje firemní strategii zvanou customer relationship management. Mezi hlavní znaky podnikatelského přístupu patří aktivní tvorba a udržování vztahů, které jsou dlouhodobě prospěšné pro firmu i zákazníky. Jakékoliv neetické chování vůči klientům je nepřípustné.

CRM systém je softwarová platforma se spoustou praktických funkcí. Primárně slouží jako databáze, do které se ukládají a třídí důležité informace o zákaznících. V praxi však nabízí široké spektrum využití – např. při e-mailingu, sdílení dokumentů mezi kolegy a v neposlední řadě při řízení projektů.


3 největších benefity CRM systému

Pořízením CRM systému můžete jedině získat. Vaše podnikání díky němu nabere zcela jiný rozměr.

Všechny klíčové informace na jednom místě

V CRM vždy najdete vše o svých klientech a proběhlých obchodech. Přehledná databáze, ke které můžete přistupovat kdykoliv a odkudkoliv, vám ušetří čas i starosti.

Záznamy veškeré komunikace

Prostředí CRM umožňuje uživatelům komunikovat se zákazníky i se členy týmu. Všechny e-maily i telefonní hovory a další způsoby interakce se zaznamenávají a třídí – již nikdy se vám nestane, že zapomenete odeslat nabídku nebo reagovat na e-mail svého kolegy.

Segmentace zákazníků

CRM informace o zákaznících sbírá a následně třídí dle zadaných kritérií. Velmi snadno tak oslovíte úzkou skupinu lidí a nabídnete jim specifický produkt či službu, aniž byste nabídkou zatěžovali zákazníky s odlišnými potřebami.