Mobilní číšník, kdo to jako má být? Určitě ne robotický „nelida“, který má nahradit milou a ochotnou obsluhu ve vaší oblíbené kavárně či restauraci. Má jiné poslání, totiž zařídit, aby číšník nebo číšnice z masa a kostí nemuseli běhat po place víc a rychleji, než je nutné. Jinými slovy: aby měli čas a energii věnovat se hostům.
Je poledne a v restauraci, kam chodíte na obědy, je narváno. Hosté s hladovým výrazem ve tváři netrpělivě mávají na číšníky, kteří celí udýchaní běhají mezi stoly a spěšně si zapisují do bločků objednávky. V mezičase ještě musí stihnout zkasírovat obsloužené návštěvníky, již jsou na odchodu… Představte si, že hned vedle je jiná hospůdka, kde se vaří stejně dobře, ale i když i tady je přes oběd plno, vládne tu o poznání klidnější a pohodovější atmosféra. Proč?
Obsluha se sice po tomto lokále pohybuje svižným krokem, aby se v přiměřeném čase zvládla postarat o všechny hosty, ale nepůsobí vyčerpaně, jako kdyby běžela maraton. Zdejší číšníci jsou totiž vybavení zbraní. Ne takovou, která by ubližovala, ale zbraní proti zbytečnému stresu, překotnému spěchu a neefektivní práci. Je jí speciální aplikace pro gastronomické provozy – zejména pro ty, kde je to od stolů k hlavní kase dlouhá štreka, která dostala název mobilní číšník.
Vyřídíte vše rovnou u stolu
Na první pohled to může vypadat, že obsluhující personál zírá do tabletu či mobilního telefonu, který má jinak uložený v pouzdře za opaskem (to aby měl obě ruce volné), a snad si i ťuká esemesky – přesně tak se zvenčí jeví zaznamenávání objednávek hostů nebo jejich storno, zadávání polovičních porcí, připisování slev na účet, placení celého účtu nebo jen vybraných položek.
Mobilní terminál pro restaurace typu mobilního číšníka funguje jako zápisník i jako velmi efektivní přenosná pokladna, respektive jako přenosná EET pokladna, protože dovoluje „živému“ číšníkovi hned na místě vytisknout hostům předběžný a celkový účet a odeslat ho na EET.
Jedno video řekne víc, než tisíc slov. Doporučujeme tedy podívat se na video, jak se mobilní číšník používá v praxi:
Nalézt společnou řeč je snadné
Ve větších podnicích je součástí pokladního systému, jehož součástí bývají další zařízení, platební terminál a tiskárna. Pokud majitel podniku teprve vybírá z nabídky EET pokladen, měl by si ověřit, zda vytipovaný model nabízí možnost připojení mobilního číšníka.
Jakkoliv složitě to zní, používání aplikace mobilní číšník je velmi snadné, a pokud se zájemce rozhodne ji pořídit, jistě nebude muset organizovat pro personál žádné složité školení. Každý, kdo používá mobilní telefon, rychle najde s mobilním číšníkem společnou řeč. Ovládání je veskrze intuitivní.
Tam půjdeme zase!
Kromě zrychlení obsluhy mobilní číšník zlepšuje komunikaci v rámci celé restaurace. Obsluhující personál díky aplikaci působit profesionálněji, má vše potřebné u sebe a nepotřebuje neustále lovit bloček z kapsy nebo tužku ze záňadří. Mimochodem, ukládání zařízení s mobilním číšníkem do pouzder má kromě snazšího přenášení také ochrannou funkci. Používání ve specifickém prostředí restaurací a kuchyní si totiž žádá zajištění odolnosti proti mechanickému poškození, vlhkosti, mastnotě, prachu a kouři.
A to nejlepší na závěr. Mobilní číšník jde právě teď pořídit ve výhodné akci v rámci tzv. „Zahrádkovného“ na webu Consulta.